onsdag 22 januari 2014

Exotique Ice

Ibland, eller snarare ofta, så behöver det gå fort på morgonen men jag vill fortfarande ha lite smink och definition och då är detta ett säker kort. Jag har på senare tiden testat lite nya grejor och denna sminkning innehåller en del av dem.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
Clinique All about eyes concealer i 03 light petal
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
NARS Orgasm blush
Lumene CC 6 in 1 powder i light /medium

Ögonbryn:
Anastasia Briw Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
bareMinerals Hine Shine eyecolor i Ice
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
The Body Shop eye definer i Moonstone
Nouba Cil Prodige mascara

Läppar:
Dior Addict Exotique 751

Jag började med att drunda med Too Faced Shadow insurance och därefter så lade jag krämskuggan For Fairies över hela den rörliga delen av locket. 
Över den så trycke jag fast pigmentet Ice och globlinjen definerade jag sedan med först Naked och sedan Buck. Som higlighter under ögonbrynet har jag använt den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag använt den champangefärgade pennan Moonstone.
På läpparna har jag Exotique från Dior som ger överraskande mycket färg men det är otroligt snyggt, glansigt och känns väldigt bra på läpparna.






2 kommentarer:

  1. Så snyggt!
    Blev väldigt förtjust i läppstiftet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Läppstiftet är otroligt fint! Trodde faktiskt inte att den skulle ge så mycket färg som den gjorde så jag blev postitivt överraskad!

      Radera