fredag 20 december 2013

Smoky Brown -födelsedagssminkningen


Idag, den 20 december så är det igen vanlig dag utan det är faktiskt min födelsedag!
Jag hade inga särskilda planer för kvällen, min pappa, sambo och jag skulle ut och käka middag och födelsedagsfirandet med kompisarna hade jag den 18 december istället.
Bestämde mig att piffa mig lite extra till jobbet istället, nu går ju jag sminkade så här ganska ofta men det är inte ofta som jag har på mig röd klänning, jultema helt enkelt.
Jag har använt mig av The Body Shop Smoky Brown palette och jag måste säga att jag är grymt förtjust i den, dras mer till den lila paletten men denna är så otroligt användbart och speciellt förtjust är jag i skugga nr 2!

Ansikte:
Jane Iredale Purepressed Base i Amber
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
Clinique All absout eyes concealer i 03 Medium petal
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze puder Terracotta
Illamaqua Powder blush i Morale

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz
Maybelline Brow Drama i Medium brown

Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
The Body Shop Smoky Brown palette
Wet n Wild Brulée
The Body Shop eye definer i Moonstone
Nouba Cil prodige mascara

Jag började med att grunda med Too Faced Shadow insurance och därefter så applicerade jag For Fairies på den rörliga delen av ögonlocket.
Skugga nr 2, bronsig underbar skugga, från paletten lade jag på hela den rörliga delen av locket och i det yttre v:et så använde jag först skugga nr 3, taupebrun, och därefter så fördjupade jag globlinjen med den matta bruna skuggan nr 4. Längs med den nedre fransraden har jag använt en kombination av den bruna skugga nr 4 och den taupebruna skugga nr3.

Som highlighter under ögonbrynet använde jag den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån så grundade jag med den champangefärgade kajalen Moonstone och därefter så tog jag den guldiga skugga, nr1, och lade den över.

3 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen i efterskott!
    Snygg sminkning!

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott :)
    Jätte fin sminkning! Älskar smokey brown jag med!
    Stor kram på födelsedagen!

    SvaraRadera
  3. Men, jag missade att gratta dig på födelsedagen fast vi sågs i fredags! Grattis i efterskott! Klänningen noterade jag i alla fall, den var fin! :-)

    SvaraRadera