söndag 29 december 2013

OPI In my Santa Suit och OPI I Snow you love me

OPI In my santa suit och I snow you love me kom ut med OPIs julkollektion detta år och medan jag älskar ett av lacken så är jag mer skeptisk till det andra...

In my Santa Suit är ett fantastiskt rött skimmerlack, riktigt fin nynas av röd som glöder på naglarna och den känns väldigt julig ( hade den som bas till min julmanikyr faktiskt). Detta kan vara ett av de finaste röda lack som jag har, älskar allt från färgen till appliceringen.
Den täcker med två lager även om jag trots det brukar köra på tre tunna i vilket fall som helst.
I snow you love me är riktigt fint, speciellt i flaskan men en riktigt mardröm att applicera eftersom man får fiska ordentligt för att få upp cirkelglittren. Väl på nageln så är det ett fint glitter, cirkelglittret är holografiskt och glittrar fint i solen men detta är inget lack som jag skulle sträcka mig eftersom det är så jobbigt att applicera.
Jag har använt Essie Ridgefiller som baslack, två tunna lager In my santa suit och på ringfingret har jag fiska upp ett antal cirkelglitter. Som toplack har jag använt det snabbtorkande toplacket Seche Vite. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar