torsdag 26 december 2013

OPI Holiday 2013 Mariah Carey collection

Ganska sent på bollen men jag vill ändå visa upp OPIs fina julkollektion som de gjort i samarbete med Mariah Carey.
Kollektion kanske inte ser så spännande ut, min första reaktion var att jag tyckte det saknades lite färger så som grönt men ju mer jag har testat lacken desto mer har jag gillat dem.
Kollektion innehåller otroligt fina röda lack, några riktigt snygga glitterlack samt hela 6 st nya liquid sand (vid det här laget så tror jag att ni vet att jag älskar strukturlacken...).

Strukturlacken i denna omgång är ganska diskreta i färgerna och två av dem är väldigt lika varandra, Make him mine och Silent stars go by vilket jag kan tycka är lite synd.
Genrellt så är det väldigt bra kvalite på lacken, de är pigmenterade och täcker med 1-2 lager.
Mina favorit så här långt är In my Santa Suit, Underneath the mistletoe, Kiss me at midnight och It´s frosty outside.


Vision of Love- ett vampigt mörkrött krämlack, är en crelly ( krämlack som ser ut som ett jelly lack)
All I want for Christmas ( is OPI)- Rött krämlack som blir mer vampigt rött på nageln än klarrött.
Sleigh ride for two- ett vinrött skimmerlack

In my Santa Suit- klarrött skimmer lack, riktigt lyser
My cute little vixen- ett rödrosa/magenta skimmerlack
Underneath the mistletoe - ett rött jellylack med rött glitter i sig

In my santa Suit, My cute Little vixen, Vision of love, Underneath the mistletoe, Sleigh ride for two och Warm me up 


Warm me up- ett gråbrunt lack med silverskimmer
All Sparkly and Gold- ett guldglitterlack som har en hint av brons i sig och är ganska opakt
My favorite ornament- ett ljust guldglitter lack som är ganska opakt
Wonderous star- ett guldglitter lack med svart glitter, inte lika opakt som de andra två glitterlacken
I snow you love me- ett holografiskt glitterlack med klar bas och stora rundaglitter
Ski slope sweetie- ett pärlemovitt lack med guld skimmer

All Sparkly and Gold, My favorite ornament, Wonderous Star, Ski slope sweetie och I snow you love me
 

Emotions- ett svart liquid sand lack med svart glitter i sig
Make him mine- ett gammelrosa liquid sand lack
Silent star go by-  ett ljusare gammelrosa liquid sand lack, har en del beige i sig
Baby please come home- ett ljuslila liquid sand lack med sliver i sig som är lite dammigt
It's frosty outside- ett sliver liquid sand lack, väldigt blingit på naglarna
Kiss me at midnight- ett blått liqid sand lack med silver glitter i sig

Emotions, Kiss me at midnight, It´s frosty outside, Silent the stars go by, Baby please come home och Make him mine
 
Överlag så tycker jag att detta är fin kollektion med en väldigt fin blandning av röda lack och glitterlack.
Har ni skaffat några från denna kollektion, står några av lacken på er önskelista eller tyckte ni inte att den var så speciell?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar