torsdag 26 december 2013

OPI Emotions

OPI Emotions kom med OPIs julkollektion detta år och är ett strukturlack.

Emotions är ett svart liquid sand lack med svart glitter i sig vilket gör att det kan se lite klumpigt ut på naglarna men när ljuset träffar rätt så blir det väldigt fint.
Jag har försökt fånga på bilden hur det kan gnistra till men det var inte helt lätt.
Eftersom det är ett liquid sand lack så torkar lacket fort och det torkar mat. För de allra flesta liquid sand lack så kan det vara en idé att testa med överlack också men eftersom detta lack har svart glitter i sig så tror jag att det med överlack skulle se ut som ett svart krämlack med klumpar i så jag testade enbart det utan överlack.

Som baslack har jag använt Nubar Foundation base och sedan två tunna lager av Emotions.
Jag är lite kluven till detta lack, hade ganska höga förvätningar och det var i så fantastiskt som jag trodde men jag tycker att det är snyggt och jag trivdes riktigt bra i lacket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar