måndag 9 december 2013

Inspiration: Sminkingar för julens alla festligheter

Nu när det börjar närma sig mot jul så brukar det ju bli en del tillställningar, julfester, julmiddagar för att inte tala om julafton och nyårsafton och vad kan passa bättre än lite inspiration med lite olika sminkingar.

Om det är en tillställning som är efter jobbet så känner jag att det är viktigt att den går hyfsat snabbt att göra och  då väljer jag något som jag vet att jag kan göra undertidspress. I mitt fall så blir det 9 gånger av 10 en sotning just eftersom det är en sminkning som jag gjort så många gånger och kan, i princip, göra i sömnen.

När det vankades julfest för de anställda på universitetet så valde jag att använda mig av denna look:

Snygg, enkel och går snabbt att göra, jag ändrade lite när det kom till val av färg på läpparna men jag kommer visa bilder på det i ett senare inlägg.

För mer klassiska looker så kommer här två sminkingar som är otroligt fina:

 



Den här sminkningen känns som en väldigt fin sminkning till julafton, lite ljuv och lite mer diskret.

Eller om man inte alls vill vara diskret så är detta en otroligt fin sminkning:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar