tisdag 10 december 2013

Indigo

Jag tror att jag möjligen har nämnt till leda hur mycket jag älskar eyeliner eller hur? Eyeliner är defintivit en av mina favoritlook och det som jag oftast kör på till vardags.
Jag hittade en fin blå eyeliner när jag gick igenom min eyelinersamling och kan inte förstå varför jag inte använt den tidigare. Lancome Indigo Paris är en väldigt fin mörkblå eyeliner som är trevlig att använda och som sitter väldigt bra.
Pennan är ganska fast och hård men den glider ändå på huden lätt och pigmenterat, skulle vilja säga att den kanske är lite vaxigare. I vilket fall som helst så blev jag väldigt nöjd med denna sminkning.
Runt halsen har jag mitt fina Lina halsband som jag köpte när Carrie ( Sex and the City) halsbanden var i ropet.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of Light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze puder Teracotta
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown


Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
Urban Decay Sin
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
Lancome Le crayon khôl i Indigo Paris
E.l.f Eye transformer
Isadora All day long mascara



Jag började med att grunda med Too Faced Shadow Insurance och For Fairies.
På den rörliga delen av locket har jag använt Sin och i globlinjen så har jag använt Naked och Buck.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den guldiga skuggan från Elf Eyetransformer paletten.
Med den blåa eyeliner har jag gjort en tunn eyeliner med en diskret vinge som också är lite suddad längst ut för att få en mjukare look. Jag har också använt den blåa eyeliner längs med den nedre fransraden från ungefär mitten av ögat och ut mot vingen.


2 kommentarer: