måndag 30 december 2013

Icy Plum

De nya paletterna från The Body Shop har snabbt blivit favoriter och jag är mycket förtjust i båda varianter och detta är en sminkning med den lila Icy Plum.
Jag älskar lila så denna palett var den första som jag kastade mig över och också den som jag har testat mest och jag måste säga att den är väldigt fin. Även om jag skulle ha önskat mig en matt higlighter också så är detta en palett som jag är nöjd med och får mycket användning av.



Ansikte:
YSL Le Teint Touche Écalt i B40
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
dr Hauschka Bronze puder terracotta

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow Drama i Medium Brown

Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
The Body Shop Icy Plum palette
Wet n Wild Brulée
The Body Shop Eye definer i Moonstone
Maybelline Master drama liner i black
Nouba Cil Prodige mascara


Jag började med att grunda med Too Faced Shadow insurance och krämskuggan For Fairies.
På den inre halvan av locket lade jag skugga nr 2 från palette Icy Plum och på den yttre halvan skuggan nr 3.
Globlinjen definierade jag med den mörkare matta skuggan, skugga nr 4, som är mörklila och jag lade en blandning av den och skugga nr 3 längs med den nedre fransraden.
Som higlighter under ögonbrynet så använde jag den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån så använde jag först pennan Moonstone och sen skugga nr 1 från Icy Plum paletten.
På vattenlinjen så har jag den svarta eyeliner från maybelline.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar