lördag 14 december 2013

Glitter med Hustle

Det här är sminkningen från gårdagen, jag tog i princip hur många bilder som helst kändes det som men ljuset....ljuset blir inte riktigt bra nu för tiden. Funderar allvarligt på att köpa lampor som jag kan släpa omkring i lägenheten när jag ska fota.
Gårdagen till ära så blev det en glittrig eyeliner, hade tänkt köra på röda läppar också men de är lite för torra för det så läppbalsam fick räcka.
Min glittereyeliner kommer från Collection 2000 eller Collection som jag tror att de heter nu för tiden och är världens bästa glittereyeliner.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i Fair
Clinique All about eye concealer i 03 Medium Petal
bareMinerals Stroke of light Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze puder Teracotta

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Mybelline Brow Drama i Medium brown

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Collection 2000 Glam Cystal Dazzling gel liner i Hustle
The Body Shop Eye definer i Moonstone
Nouba Cil Prodige mascara

Läppar:
Lanolips i Apple


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag lite av For Fairies på den rörliga delen av ögonlocket. I globlinjen använde jag först Naked och sen Buck för att fördjupa den lite.
På locket samt under ögonbrynen använde jag den hudfärgade skuggan Brulée och som highlighter vid den inre ögonvrån använde jag eyeliner Moonstone.
Med glitter liner Hustle skapade jag en diskret eyeliner med liten vinge längs med den övre fransraden.
På läpparna har jag Lanolips läppbalsam i färgen Apple, ser ut som min läppar men med en hint av rött.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar