måndag 2 december 2013

Essie Cashmere Bathrobe

Essie Cashmere Bathrobe tillhör höstkollektion från Essie är nog ett av de lack som jag blev mest förtjust i.
Cashmere Bathrobes grundfärg är en mörkgrå nyans med inslag i grönt med det som gör lacket speciellt är det fina sliver skimret som finns i. Skimret syns mest i direkt ljus men man kan ana det när det är mörkare också.
Eftersom skimret finns där så ger det lacket ett djup och gör det lite mer intressant i mina ögon.

Lacket är lätt att lacka med, jag är mycket förtjust i den breda borsten som Essie har då jag tycker att den täcker mina naglar på ett perfekt sätt.

Som baslack har jag Nubar Foundation Base, tre tunna lager Cashmere Bathrobe och som toplack det snabbtorkande överlacket Seche Vite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar