söndag 3 november 2013

Nyheter från La Roche-Posay: Cicaplast Lips

La Roche-Posay har väldigt bra produkter rent genrellt men en av mina favoriter är Cicaplast Balm B5 som är ett litet mirakel för huden.
Jag har torr hy och på vintern eller när vädret skiftar mellan varmt och kallt så får jag väldigt lätt torrhetsfläckar. Förra vinter så fick jag upprepade gånger torrhetseksem/sår i ena mungipan som var väldigt smärtsamt eftersom huden sprack lite när den blev så torr.
Jag provade med alla mina läppbalsam och hudkrämer och inget hjälpte tills jag provade Cicaplast Balm B5.
Hade den som nattbehandling och efter första natten så såg det redan bättre ut och gjorde inte längre lika ont och efter två-tre nätter så var det borta. Cicaplast Balm B5 har blivit en räddare i nöden som jag tar till på självsprickor, torrhetseksem och småsår.

Jag blev därför mycket glad när jag fick reda på att La Roche-Posay lanserar en Cicaplast Lips.
Läppbalsamet ska vara barriärreparerande som lugnar, skyddar och återställer huden på nariga läppar.
En SOS-produkt helt enkelt och det låter perfekt inför vintern.


Rekommenderat pris är 79 kr för 7.5 ml.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar