måndag 4 november 2013

Mjuk sotning med Satin Taupe


Har hittat en ny kombination av ögonskuggor som snabbt blev en favorit, den är mjuk men ändå sotad och den går åt lila. Jag vet faktiskt inte alls varför jag motstod MAC Satin Taupe så länge, trodde ju inte att jag behövde den men det är en fantastisk skugga som är otroligt användbar!
En annan favorit är Dr Hauschka Bronzern som är riktigt bra, har använt den istället för rouge om min hud har varit lite röd eller som bas för ett rosa rouge för att värma upp ansiktet lite.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat foundation i B40
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of Light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon Concealer
Dr Hauschka Bronze Puder Teracotta
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögon:
Urban Deacy Primer Potion
MAC Vex
MAC Trax
MAC Satin Taupe
Wet n Wild Brulée
E.l.f eye transformer palette
Isadora All day long lash mascara

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Läppar:
bareMinerals Marvelous Moxie lipgloss i Hot Shot


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så lade jag Vex, ljus duokrom skugga som skiftar i grönt och rosa, över hela den rörliga delen av locket. 
På den yttre halvan av locket så lade jag den lila Vex för att få look att bli mer lila och sedan gick jag in med Satin Taupe i globlinjen.
Längs med den nedre fransraden har jag lagt Satin Taupe och suddat ut den lite.
Som highlighter under ögonbrynet har jag den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag den guldiga skuggan från E.l.f eye transfomer paletten.
På läpparna har bareMinerals Moxie lipgloss i nyansen Hot Shot som ger mina läppar en svag rosa tint och den har också en härlig mintig känsla. Läppglanset är återfuktande och fungerar väldigt bra på mian torra läppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar