torsdag 7 november 2013

Ice Ice baby



 Jag kör väldigt ofta eyeliner, det är snyggt och det går fort att få till. Nyligen så skaffade jag en ny eyeliner som jag har spanat på ett bra tag och det är den ursnygga blåa eyeliner Radium från Urban Decay. Den gjorde verkligen inte mig besviken, ursnygg, lätt att måla med och snitter som berg.
Den är mer lysande blå än vad som syns på bilderna, det börjar ju bli så rackarns mörkt när man ska iväg på morgonen så det där men att få till bra ljus är inte det enklaste.
Jag har också testkört en ny skugga från bareMinerals som heter Ice och en är mycket lovande.
Den är väldigt metallisk och har en vit bas med skimmer i rosa, jag lägger den ovanpå en klistrigare bas så fäster skuggan bättre eftersom det är ett löst pigment.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of Light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze Puder Teracotta
bareMinerals Well-rested Eye and Face brightner
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day longlasting eye shadow i For Fairies
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
bareMinerals Hine Shine eyecolor i Ice
Wet n Wild Brulée
Urban Decay 24/7 liquid eyeliner i Radium
Isadora All day lash mascara

Jag började med att grunda med Shadow insurance och för att skuggan ska sitta bättre så använde jag den ljusrosa krämskuggan For Fairies som bas också. For Fairies ger en klibbig bas som pigmentet fäster bättre på.
I globlinjen har jag först svept Naked och sedan fördjupat den ytterligare med Buck.
Över den rörliga delen av locket har jag försiktigt duttat på Ice och som highlighter vid inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.
Under ögonbrynsbenet har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée.
Eyeliner gjorde jag ganska rundad men den ganska liten vinge då jag inte ville att den skulle stjäla hela showen från skugga. De två passar väldigt bra ihop efter som de båda är kalla i färgen.

2 kommentarer:

  1. Eyelinern ser jättefin ut! Verkligen blå och inte blåsvart. Himla svårt att få tag i, så kul att se.

    SvaraRadera
  2. Nu har inte det här med sminkningen att göra, men jisses vilken fin HY du har!!!

    SvaraRadera