torsdag 28 november 2013

Green Alligator

 Jag är ju ett stort fan av eyeliner och kör ofta på någon form av eyeliner till vardags, antingen en väldigt markerad variant eller också som här lite mer diskret. Eftersom jag bär glasögon så markerar det ögonen på ett bra sätt så att de inte förvinner bakom glasen.
Har också fått en ny favorit för att highlighta vid inre ögonvrån! Eyelinerpennan Moonstone från The Body Shop är en riktigt fin ljus guldig pennan som man kan få ganska markant highlight med eller lite mer diskret. Har också upptäckte att trots att den är väldigt mjuk och fint så sitter den otroligt bra.
Den här typen av sminkning går riktigt fort att göra vilket är anledningen till att jag gillar den när man ska till jobbet och behöver gå upp tidigt.


Ansikte:
YSL Touche Éclat foundation i B40
Gariner 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 Fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Mineral Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze puder Terracotta

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Myabelline Brow drama i Medium Brown


Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day longlasting eye shadow i For Fairies
Lily Lolo Soul Sister
Gosh Velvet touce eye liner i Alligator
The Body Shop Eye Definer i Moonstone
Wet n Wild Brulée
Isadora All Day long lash mascara



 Jag började med att grunda med Too Faced Shadow Insurance och sedan lade jag For Fairies på den rörliga delen av ögonlocket.
Över hela locket har jag lagt pigmented Soul Sister från Lily Lolo och suddat ut den strax ovanför globlinjen. Med den gröna eyelinern Alligator så har jag markerat den övre fransraden men ett ganska tunt eyelinerstreck som inte har någon vinge.

Längs med den nedre fransraden har jag suddat ut Soul Sister samt markerat den nendre fransraden lite med Alligator.
Som highlighter under ögonbrynet har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån har jag använt pennan Moonstone.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar