fredag 22 november 2013

Favoriter just nu: Parfym, Läppar och Kinder

Det var ett tag sen som jag lade upp mina favoriter för månanden som gått och jag har tänkt börja köra igång det igen från och med, ja egentligen nästa vecka men i väntan på det så vill jag passa på att tipsa om några riktigt bra produkter som har kommit att bli favoriter.
 
The Body Shop Colour Crush lipstick i Crazy sexy crimson
Crazy Sexy Crimson är ett perfekt läppstift för hösten och vinter, utöver att jag verkligen gillar formulan så är färgen otroligt snygg. Den är en vampig, djupröd färg som jag är väldigt fötjust i.
De som har sett detta inlägg vet att jag är otroligt svag för vinröda läppstift och denna var ett välkomment tillskott till min samling.
Just Crazy Sexy Crimson stick ut lite i min samling då den inte går mot lila och den påminner om en glossigare och ljusare variant av MAC Tribalista.
Jag bär det helst som ett stain, jag applicerar lite av stiftet i mitten på bade över och underläppen och sedan arbetar jag in det med pensel, fingrar och läpparna.
 
 
Dr Hauschka Bronzepuder Terracotta
Jag har varit lite extra rödflammig här under en period när det var tempraturväxlingar och då kände jag att min rosa rouge framhävde det röda i huden. Denna var min räddare i nöden, prefekt att använda för att värma upp ansiktet eller för att lägga som bas med en rosare rouge över. Har använt den i princip dagligen sedan i slutet på september.



L´Artisan Traversée du Bosphore
Traversée du Bosphore luktar så otroligt gott, jag har haft nu sen slutet 2011 tror jag och den börjar sjunga på sista versen. Den luktar sött men inte för sött utan den har ett slags djup i sig som jag tycker mycket om. Jag måste ta mig i kragen snart och köpa en fullstorlek av denna.

Lanolips 101 Onitment
Det här läppbalsamet har jag skickat efter ända från Australien. Den har varit så hyllad bland de brittiska och australienska bloggarna att jag inte kunde låta bli att se om detta var ett sånt mirakel on nu när jag har testat så sällarna jag mig till hyllningskören.
Väldigt bra läppbalsam som sitter bra på läpparna och som faktiskt gör läpparna bättre. Jag använder denna hemma och sen har ajg en lättfärgad som jag använder när jag är ute på.


2 kommentarer:

  1. Jag är jättesugen på Lanolips. Det fanns något liknande tidigare på hälsokost men det var nog 10 år sedan när min dotter var bebis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lanolips är riktigt bra, jag köpte min via en australiensk sida men den finns också via brittiska sidor.

      Radera