måndag 14 oktober 2013

Soft Purple

Jag är ganska enkelspårig när det kommer till hur jag sminkar mig på jobbet, jag varierar egentligen bara mellan eyeliner, sotat eller naturligt och ofta köra jag samma look flera dagar i rad.
I fredags så ville jag testa en palett från Lily Lolo och nu ångrar jag mig att jag inte gjort det tidigare för rackarns vad fin den är.
Man får bygga upp intensiteten på skuggorna men om man har tålamodet så är det väl värt det.
Jag har också tre andra favoriter produkter på mig här; Anastastia Brow Wiz, Maybelline Brow drama och Dr Hauschka Bronze puder. Alla tre är fantastiak produkter som jag använder daligen.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i Fair
MAC Mineralize concealer NW20
bareMinerals Stroke of Light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
Dr Hauschka Bronze Puder 
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum

Ögonbryn:
Anastasia Brow Wiz i Brunette
Maybelline Brow drama i Medium Brown

Ögon:
Too Faced Shadow insurance
Essence Stay all day longlasting eyeshadow i For Fairies 
Lily Lolo Pressed eye shadow duo Shrinking Violet
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transformer palette
Apoliva kajal Brun
Isadora All day long lash mascara



Jag började med att grunda med Shadow insurance som jag försöker använda upp men för att skuggorna ska sitta bra så måste jag komplettera med en annan produkt över som jag gjort här. Essence Stay all day longlasting eyeshadow For Fairies är en väldigt fin bas som skiftar i rosa och guld. Den klibbiga basen ger också Lily Lolo skuggorna något att fästa i.
Över det så har jag lagt den rosa skuggan över hela den rörliga delen av locket och i globlinjen har jag den lila skuggan.
Som highlighter under ögonbrynet har jag den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den guldiga skuggan från E.l.f eye transformer paletten.

På vattenlinjen, både den övre och nedre samt längs med den nedre fransraden har jag en brun kajal från Apoliva. Längs med den nedre fransraden har jag också suddat ut den lila skuggan från Lily Lolo duon.
 

6 kommentarer: