tisdag 29 oktober 2013

Halloween- med inspiration från Rick Baker för MAC

I helgen var jag på Halloweenfest hos min kompis och jag valde då att klä ut mig med inspiration från Frankensteins brud och Rick Baker för MAC. Dels så tyckte jag att hans sminkning som han gjorde för MAC var otroligt snygg och själva ögonmakeupen snodden jag rakt av. 
Ärren som går längs med kinderna ville jag ha lite mer irriterade samt större ( så att de skulle synas bättre på klubben som vi skulle till) och sen ändrade jag formen lite på dem. Istället för att de som han gjorde att de gick under hakan så valde jag att ta ned dem på halsan istället. 
Sminkningen tog ungefär 1.30-2 timmar att göra, själva ögonen gick fort men ärren tog sin lilla tid. 
Den största utmaningen var att få allt att sitta och det hade en tendens att försvinna medan jag jobbade vilket gjorde att jag fick fylla i allt en antal gånger. Tyvärr så hann jag inte knäppa riktiga bilder hemma utan det blev bara dessa från själva festen.

För att locka håret så har jag bara sprayat L´Oréal TXT wave creating spray och tvinnat håret i fyra olika partier som jag försktigt satt upp i nacken och sedan fönad. Höll riktigt bra måste jag säga.

Ansikte:
Urban Decay Pore prefecting primer potion
YSL Le Teint Touche éclat foundation i B40
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon Concealer
SugarPill Taco 


Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Coastal Scent M06 ( iställer för MAC Brun)
Coastal Scent S18 ( iställer för MAC Bitter)
MAC Club
Avon Super Shock gel liner i black
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Isadora All day long lash mascara
Ardell lösfransar 305

Jag började med att sudda in den mörkbruna skuggan M06 i globlinjen och sedan lade jag den gröngula skuggan S18 från inre ögonvrån, över ögonlocket och upp under ögonbrynen.
Med den svarta kajalen Zero suddade jag ut längs med den övre fransraden och därefter så lade jag Club över hela linjen samt ut i den yttre ögonvrån. Jag lade också Club längs med hela den nedre fransraden.
Vattenlinjen målade jag med den svarta kajalen från Avon som verkligen sitter som berget.
Som highlighter under ögonbrynet och i den inre ögonvrån så använde jag S18.

På läpparna har jag Currant lip liner och MUS Endless Time.

Ärren:
NYX lip liner i Currant
Sleek makeup Monaco palette- Moors treasure (vinröd) och Magenta Madness (rosa)
H&M Vit kajal
Wet n Wild singel eyeshadow Panther
L´Oréal Superliner Blackbuster 

Jag använde själva läppennan för att göra stecken där ärret skulle gå och rodnaden utanför gjorde jag med hjälp av Moors treasure och Magenta Madness. Ärren fyllde jag också i min Moors Treasure och lite av den svarta Panther.
Stygnen gjorde jag med Blackbuster .




Jag tog inspiration från denna video:

För att se vart jag hämtat ögonsminkningen ifrån:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar