måndag 21 oktober 2013

Essie Pink about it

Essie Pink about it släpptes nu i oktober och ingår i Essies Rosa Bandet/Bröstcancer kampanj där en del av vinsten går till cancer forskning.
Pink about it är ett riktigt sött ljusrosa lack som har ett finmalet skimmer i sig. Skimret syns tyvärr inte alls lika bra på nageln som den gör i flaskan utan kommer endast fram i rätt belysning vilket är väldigt synd.
Det här är inte riktig tmin typ av lack, det är sött men inte riktigt jag. Tror däremot att den kan bli ett fint underklädeslack till några glitterlack jag har hemma.
Lacket flöt på bra över nageln och jag upplevde appliceringen som ganska enkelt men det har en tendens att bli lite flamigt vilket är lätt hänt med såna här ljusa nyanser. Jag tyckte att det hjälpte att ta flödiga lager istället för tunna som jag brukar.
Som ni kan se så har jag fått en bubbla på ena nageln men det är troligen för att jag råkade ta ett för flödigt lager av överlacket.

Som baslack har jag Nubar Foundation Base och som toplack Seche Vite.

Lacket ska finns att köpa i butik nu och kostar ca 129 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar