torsdag 3 oktober 2013

Banana Split

För ett tag sen när jag var på Sephora så köpte jag en gul kajal som jag faktiskt är riktigt förtjust i, på långt håll så ser den mest uppiggande ut men på närmre håll så ser man att det är gult.
Jag tycker att den är riktigt rolig och den sitter också väldigt bra på min vattenlinje.
Har också använt två andra favoriter i denna sminkning, mascara All day Long från Isadora och Blackbuster eyeliner från L´Oréal. Mascaran sitter otroligt bra under dagen, smular inte och sitter genom väldigt svettiga träningspass. Blackbuster gör det enkelt att skapa en tjockare eyeliner, vilket är det jag gillar mest. 


Ansikte:
Organiqs Foundation i Natural Beige
Garnier 2 in 1 tinted eye roll- on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of light i Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
MAC Blushbaby

Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day longlasting eye shadow i Coppy Right
Urban Deacy Naked
Wet n Wild Brulée
E.l.f Eye transfomer palette, den guldiga skuggan.
L´Oréal Super liner Blackbuster
Sephora Contour Eye pencil 12 hr wear waterproof i Banana Split
Isadora All day long mascara




 Jag började med att grunda med Too Faced Shadow Insurance och sedan tog jag Coppy Right på den rörliga delen av locket. Coppy Right är en brons-koppar krämskugga som ger ett fint skimmer till ögonlocket när jag suddat ut den och den gör också så att sminket sitter längre.
I globlinjen så har jag gått in med Naked för att förstärka den och som highlighter under ögonbrynsbenet så har jag den hudfärgade matta skuggan Brulée.

Eyeliner valde jag att köra på en ganska bred variant men inte med så mycket vinge och jag börjar alltid med att applicera min eyeliner från mitten först och sen gör jag den linjen från den inre ögonvrån till mitten. Därefter så gör jag själva vingen och kopplar ihop den med mitten strecket.
På den nedre vattenlinjen har jag den gula eyeliner Banana Split. Som highlighter vid den inre ögonvrån har jag använt den guldiga skuggan från E.l.f tranformer paletten.


2 kommentarer: