måndag 23 september 2013

Två favoriter för håret: L´Oréal #TXT Volume Texturizing spray och Nashi Argan Oil


Under augusti så fick jag hem lite nya saker för håret och bland dessa så fick jag snabbt två stora favoriter som jag har använt i stort sett varje dag och har svårt att se att jag skulle vilja vara utan dem.
L´Oréal Studio Line #TXT Volume texturizing spray är en volymspray som man sprayar i håret och som gör det lättare att få upp volym. Den fungerar på ungefär samma sätt som ett torrshampoo eller Oasis Dust it men skillnande är att håret inte mattas ned på samma sätt eller blir lika strävt. För mig som har fint skandinaviskt hår som gärna blir lite platt så är denna fantastisk. Jag sprayar i den på de ställen som jag vill ha volym; på den sidan av benan där jag har minst hår samt bakhuvudet vid kronan och sedan tuperar jag det lite lätt. Volymen håller i sig större delen av dagen samt att när håret börjar bli lite plattare igen så kan jag bara rufsa om det lite så får jag volym igen. Den enda nackdelen är att mitt hår blir lite fetare dag 2 så att jag behöver tvätta det men det kan jag leva med.
Nashi Argan Oil blev jag faktiskt förvånad över att jag gillade så mycket, har använt Davines OI Oil sen förra året men Nashi har nog petat ned den från första platsen nu. Nashi Argan Oil luktar fantastiskt gott men framförallt så tar den fram mina lockar på ett otroligt fint sätt.
Efter att jag har borstat håret så kramar jag i Nashi Argan Oil i längderan och det gör att håret blir mindre elektriskt, samt att lockarna kommer fram så att jag får ett lätt vågigt hår. Jag vet inte hur tydligt det är på bilden nedan men detta är efter att jag först borstat håret och sedan kramat in Nashi Argan Oil.
Mitt hår har självfall men om det inte är fuktigt eller blött ute så brukar inte det synas utan då är håret rakt så att jag kan bara krama fram lockar är något nytt för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar