måndag 30 september 2013

Event med Daisy Beauty och L´Occitane

I fredags så var jag inbjuden till ett väldigt trevligt event och firande av L´Occitanes butiksöppning i city, det var den fantastiska Kicki och Daiys Beauty som hade bjudit in mig.

Mumsig brieost med jordgubbsmarmelad

Jag har inte så stor erfarenhet av L´Occitane, jag har i princip bara testat deras handkräm och en av deras parfymer tidigare men är förtjust i båda så jag tyckte att det skulle bli både intressant och roligt att få veta mer om märket.
Affären är väldigt fint och känns väldigt fransk. Des rekomenderade jag testade parfymerna för män eftersom hon tycker de passar som unisexdofter och jag kan inte annat än att hålla med. De luktar otroligt bra och går åt det träiga och trygga hållet. Jag gillade både Baux, med toner av kardemumma, röd peppar, cypress, rökelse, vanilj och tonka , och Vetyver,  med toner av bergamott, citron, nutmeg, gaiacträ, vetyver och ceder. Båda tycker jag är utmärkta dofter för hösten och skulle gärna införliva i min doftgarderob.

Det fanns också otroligt vackra tvålar som såg ut som att de var gjorda i trä, dessa luktade också helt otroligt.
Bästsäljarna från L´Occitane.

Överlag så tycker jag att de hade ett riktigt fint sortiment och det fanns flera saker som jag blev sugen på.
Jag spanade bland annat in deras doftljus och fastnade särskilt för doften Cinnamon som luktar höstigt och jul!


Jag är väldigt glad att kunna få dela mig med av ett väldigt bra erbjudande till er läsare.
Om ni vill handla lite L´Occitane produkter så är nu ett bra tillfälle att passa på då man, så långt lagret räcker, får med:

Verbena Edt 10 ml
Mandelduscholja 35 ml
Shea handkräm 10 ml

Detta får man med om man uppger: loccitanecity vid utcheckningen så skynda över till deras webshop!


 Med oss hem från kvällen så fick vi produktprover från deras soriment som jag ser fram emot att få testa!
Vill tacka både Kicki och L´Occitane som gjorde kvällen möjlig!






Vi var naturligtvist ett helt gäng bloggare och jag har lånat denna lista från Kicki:
Fröken Rosa
Zoulblogg
Linda Ramberg 
Zaida Olofsson 
Wysteriia
Purity
Louise Flinck 
Ida
Stilbloggen
Beautytools
Elin Cerha 
Nina
Sussi Winsa 
Beleza-Tina
Elin Fagerberg 
Daniel Paris
Karin Widén
Aida

1 kommentar:

  1. My compliments for your blog and pictures included,I invite you in my photoblog "photosphera"

    CLICK PHOTOSPHERA

    Greetings from Italy

    Marlow

    SvaraRadera