måndag 30 september 2013

Event med Daisy Beauty och Dr Hauschka

I torsdags så var jag inbjuden till ett mycket trevligt event med Daisy Beauty och Dr Hauschka.


 Jag har väldigt bra erfarenheter av Dr Hauschka och använde deras hudvård när jag var i 20 års ålder, en av mina favoriter var faktiskt deras solskyddsfaktor som de tyvärr var tvungen att sluta att sälja i och med att Sverige förbjöd solskydd med zinkoxid.

Karim och jag 

Till min, och många andra som var där, stora glädje så var den otroligt fantastiske Karim Sattar på plats.
Karim arbetade tidigare hos The Body Shop men har sedan en tid tillbaka jobbat för Dr Hauschka och där verkar han trivas väldigt bra. Han berättade bland annat om att det var en större utmaning som makeup artist nu när han inte hade lika många produkter att jobba med och det tvingade honom till att bli mer kreativ.
Kicki fick en otroligt häftig sminkning där han bland annat hade använt röd läppenna, ögonskuggor och rouge för att få fram den rätta nyansen på locket.

Karim berättade också men stolthet om de nya kollektioner, läppstiftkollektion Play och Light och julkollektionen samt att han hintade en hel del om den kommande vårkollektionen som jag blev otorligt nyfiken på.

Läppstiftskollektion Play of Light 

Play of light är en läppstiftskollektion där två av läppstiften är limited edtion, nr 9 och nr13 kommer att försvinna medan resten av dem kommer att införlivas i ordinarie sortiment. Jag tycker att det rosa och det bäriga läppsfitet som syns på bilden ovan ( läppstift nr 3 och nr 4 från vänster) riktigt ropar mitt namn. De innehåller arganolja och ska återfukta läpparna.
Delar av Dr Hauschkas makeupsoritiment, man ser också en av Karims favoriter: paletten Stone Color.

Dr Hauschka har också lanserat borstar, de har sex stycken i sitt sortiment och de ser väldigt lovande ut. Jag tittade lite på den stora puderborsten och ska spana in den närmre i butik. Jag kan inte hitta dessa på Dr Hauschkas svenska hemsida så jag är osäker på om de har lanserats i Sverige än.

Med oss hem fick vi en påse med väldigt fina produktprover på dels deras ansiktsvård men också lite av deras makeup.
Jag har inte kunnat låta bli att pilla lite på sminket och jag tycker att det verkar väldigt lovande. Bronzern, ögonskuggan samt läppstiftet verkar vara ljuvligt och jag ser fram emot att använda dem. Hudvården ska jag läsa på lite mer om innan jag börjar använda.

Gänget som gjorde det möjligt.

Det var naturligtvist flera bloggare på plats och jag har tagit mig friheten att kopiera listan från Kickis blogg:

Visa webbinnehållFröken Rosa

Jag vill tacka både Dr Hauschka, Karim Sattar och Kicki som gjorde detta trevliga event och för att jag fick komma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar