torsdag 15 augusti 2013

Hare polish Hooky at the Hamlet

Detta otroligt vackra lack föll jag som en fura för när jag såg det hos Sminkan och klickade hem det ganska snart därefter.

Hooky at the Hamlet är ett turkost jelly lack med glitter i vitt samt små, små glitterpartiklar i blått.
Resultatet blir en lysnade turkos som har ett fint djup.
Lacket är lite åt det tjockare hållet och ganska skirt men jag upplevde inte det som ett problem när jag lackade med det. Jag bar det själv utan underklädeslack och tycker att det fungerar riktigt bra.
Som ni ser på bilden så har min pekfinger chippat lite och till min frustration så kunde jag inte få detta lack att sitta bra på mina naglar, några naglar chippade alltid inom 1-2 dagar...
Lacket är däremot så pass snyggt att jag förlåter den allt!

Som baslack har jag använt Nubar Foundation base, fyra tunna lager Hooky at the Hamlet och sedan avslutat med det snabbtorkande överlacket från Lumos.

5 kommentarer: