tisdag 23 juli 2013

Orly Mayhem Mentality

Det här kan ett av de snyggaste lacken som har släppts nu i sommar och det är absolut det snyggaste neonlacket för i år. Orly Mayhem Mentality ingår i årets sommarkollektion Mash up och så fort jag såg Nailtastics bilder så visste jag att jag behövde detta lack. Neonlack är så otroligt uppgiggande att ha på naglarna och denna sommar så har jag gått lite crazy och köpte mig några stycken. Suktar fortfarande efter neonlack som Orly släppte förra sommaren men vi får se när jag klickar hem dem.

Mayhem Mentality är en väldigt lysnade neon, det är ingen som kommer att missa dina naglar. Färgen är orange med ett tydligt inslag av korall som gör lacket lite mjukare än vanliga orangea neoner.
Jag älskar detta lack, kunde knappt sluta stirra på naglarna när jag bar det och jag fick en hel del kommenterar om hur häftigt lacket var.

Jag upplevde detta lack som enkelt att lacka trots att det är en neon, den blir lite ojämn vid de första två lagren men allt jämnas ut vid det tredje lagret.

Som baslack så har jag använt Nubar Foundation Base och därefter tre tunna lager Mayehm Mentality. Topplacket som jag använt är det snabbtorkande Seche Vite.

4 kommentarer: