onsdag 24 juli 2013

Garden of Wisdom Autumn Olive Berry HA Serum

Det finns få saker som jag verkligen märken en skillnad om jag slutar använda och en av dem är Garden of Wisdoms Autumn Olive Berry HA serum.
De gånger som denna har hunnit tag slut innan jag skaffat en ny så märker jag att min hy känns stramare, torrare och kliar mer.
 
Autumn Olive Berry HA serum innehåller hyaluronsyra som kan hålla 1000 gånger sin egen vikt i vatten och Autumn Berry som är riktigt på lycopene och A,C samt E vitamin.
 
Denna använder jag efter att jag tvättat ansiktet men innan jag tar på olja och ansiktskräm och den gör verkligen under för min hy (tillsammans med oljan men mer om den i ett annat inlägg). Jag tar bara ett litet pumptryck och då räcker det till hela ansiktet, hals och lite av dekolletaget.
 
Har man torr hy kan jag verkligen rekommendera att man spanar in produkter med hyaluronsyra och särskilt så kan jag rekommendera Garden of Wisdom och deras sample pack med tre stycken olika hyaluronsyror som är anpassade efter ens hudtyp. Man kan välja mellan Torr, Känslig/Irriterad eller Fet/Oren hy och där får man en lista på vilka hyaluronsyror som passar till den valda typen. Packeten kostar $12.30 st och då får man tre st mindre förpackningar på 0.5 oz var.
 
Finns att köpa hos Garden of Wisdom där den kostar  $12.70 för 2 oz 

2 kommentarer:

  1. Jag har hört massa bra om just garden of wisdom, känner mig väldigt sugen på att prova något från dom :)

    SvaraRadera
  2. Jag blir också sugen på att testa några produkter. Speciellt eftersom jag fått bekräftat att jag måste hitta produkter som lindrar och lagar min öntåliga hud.

    Hur funkar det att betala?

    SvaraRadera