tisdag 2 juli 2013

Bloggutmaning: makeup under 500 kr



Karin har en sån otroligt rolig utmaning på sin blogg som jag kände att jag genast måste haka på!
Utmaningen är att man ska lista sina budgetfavoriter och kravet är att allting får kosta max 500 kr.
För att kika på vilka produkter Karin valt så klicka här.

Depend dip in remover 69 kr
Min absoluta favoritremover, tar bort nagellack lätt och smidigt. Inget mer gnussande utan man sullar bara runt fingret i burken.

Depend nagellack 25 kr
Depends nagellack är väldigt bra och kostar ingen stor slant, de är dessutom väldigt trendmedvetna så det finns alltid fräscha nyheter bland dem.

Isadora Flex tip Eyeliner 109 kr
Som jag älskar denna eyeliner, gör det lätt att måla både en tunn eyelinervinge som en riktigt tjock variant.

Isadora Styler Color & Shape 99 kr
Kan nog vara den absolut bästa ögonbrynsgelen jag har testat, sitter fantastisk bra!

MIYO Super lash mascara 59 kr
Det finns väldigt många bra mascaror bland både Max Factor och Maybelline men nu tycker jag inte att en budgetmascara ska kosta så mycket över hundra kronor så jag utesluter dem från denna helt enkelt. En av de bästa mascaror för under 100 kr som jag testat är MIYO Super lash mascara som har en plastborste med små plastpiggar, påminner en del om Max Factor Masterpiece mascara faktiskt. Super lash mascara ger min långa fransar men volym och som sitter hela dagen! 

Wet n Wild Color Icon Single Eyeshadow 49 kr
Fantastisk pigmentering och så otroligt billig. Min highlighter, som jag använder dagligen, är den hudfärgade skuggan Brulée och den kan jag faktiskt inte tänka mig vara utan! 

Wet n Wild Eyeshadow trio Silent treatment 69 kr
Wet n Wilds triosar är väldigt bra, har några stycken som jag är förtjust i men denna är nog favoriten. Tre pigmenterade skuggor i vackra färger som tillsammans med en matt higlighter är allt man behöver!

Burt's Bee lip balm 39 kr
Väldigt bra läppbalsam som ger näring åt läpparna. Jag gillar den med mint i som ger en tinglig känsla på läpparna!

Så jag spräckte budgeten lite och hamnade på 518 kr men tycker ändå att jag kom ganska nära. Det finns så klart mycket mer bra bland budget sminket men de märken som jag tycker att man ska spana på lite extra om man är ute efter produkter som är bra men inte så dyra är: MIYO, Wet n Wild, H&M som alla har bra och billiga produkter i sitt sortiment. Om man sen kan tänka sig att spendera lite mer pengar så är Viva La Diva och Isadora två märken som jag är otroligt förtjust i. 

2 kommentarer: