fredag 28 juni 2013

The Body Shop Brazil Nut


The Body Shop har äntligen tagit tillbaka sin Brazil Nut serie och dessutom utökat den med en olja och parfym. Jag älskar doften på denna serie då den luktar  kola, otroligt gott! Om man inte gillar söta dofter så är detta inget som man ska kika närmare på, vet flera som tycker att den luktar alldeles för sött men jag älskar doften som sagt.

Brazil Nut Body Butter 155 kr
Doftar kola och är återfuktande, min hud har tyckt väldigt mycket om denna body butter och riktigt slörpat i sig av produkten. Den luktar en hel del kola och doften sitter i en stund men jag tycker inte att det är störande. Har smörjt in mig på kvällen efter dusch strax innan sänggående och på morgonen finns en svag hint av doften kvar.

Brazil Nut Body Scrub 195 kr
Denna body scrub lyckas riktigt bra med att vara både återfuktande och rivig, den känns otroligt passande för torr hy.

Brazil Nut Beautyfying  Oil 175 kr
Helt fantastisk olja, går snabbt in i huden, luktar otroligt gott och återfuktar väldigt bra. Vill prova den i Moringa också!

Brazil Nut Shower Cream 80 kr
Denna fungerar nog bättre om man gillar doften men tycker att den är lite för mycket i body butter, eftersom man sköljer av denna så lämnas med en svag hint av koladoft kvar.

Brazil Nut Eau de Toilette 145 kr
Jag gillar att The Body Shop har tagit fram dofter som går väl ihop med deras kroppsvård men denna är inte min stora favorit bland dessa. Den luktar lika gott som kroppsprodukterna och sitter väldigt länge men hur ofta vill man dofta enbart kola hela dagen? Jag har använt den ett flertal gånger och tycker att den är helt okej men bäst tror jag att den blir om man blandar med någon av de andra dofter för att få lite mer djup.
Min favorit bland The Body Shops dofter, förutom White Libertine Musk, är Moringa som doftar så otroligt gott och den doften håller hur länge som helst på mig. Har sprutat på den vid 8 på morgonen och vid 21 på kvällen efter ett svettigt träningspass så kan jag fortfarande känna lukten av den vid handleden.

Jag kommer att köpa en ny förpackning av body buttern när vädret blir lite kallare igen och min hy börjar bli torrare. Rekommenderar att man dels provluktar på dessa i butik innan man köper men kanske också testar att smörja in handen med body buttern/ oljan för att se hur den känns och luktar på huden. Jag älskar doften men den kan bli för mycket om man är lite känsligare.




2 kommentarer:

  1. Jag funderar på att skaffa body buttern och skrubben, men är inte i behov av något av dom än så får vänta ett tag :) ilands problem med för mycket produkter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår precis vad du menar!

      Radera