tisdag 18 juni 2013

Månaden som gått och saker jag gjort

Som ni kanske märkt så har jag inte varit så otroligt aktiv på bloggen den senaste månaden och det beror på lite olika saker. Dels så fick jag problem med mitt bildbehandlingsprogram och kunde inte fixa till nya bilder, det är löst nu i alla fall, men sen så har det också varit otroligt stressigt på jobbet så jag har fokuserat på att ta det lugnt, träna och umgås.

Träning har kommit att ta en stor plats i mitt liv, äntligen, och det är på grund av den fantastiska gruppen 15 minuter om dagen som Karin skapade på Facebook. Jag hakade på i mitten av januari och har inte ångrat det en sekund. Tack vara den gruppen så tränar jag nu minst 15 minuter dagen men har de senaste månaderna ökat det till 30-40 minuter och jag trivs så otroligt bra med det!



I maj så var jag också ett fantastiskt fint event som The Body Shop annordnade där vi fick titta på lite nyheter, Spa Fit serien och Honey Bronze samt se deras nya fina huvudkontor.
 Vi bjöds sedan ut på en helt fantstiskt fin middag där jag tyvärr var tvungen att smita innan desserten så att jag hann med sista tåget hem. Jag kommer att prata mer om produkterna i ett eget inlägg.

Daisy Beauty höll i ett fantstiskt roligt event tillsammans med Glitter där vi fick håret stylat och vi fick titta på deras showroom. Jag älskar accessoarer och älskar Glitter som jag tycker ha bra smycken till ett bra pris så det var lite som att vara ett barn i en godisaffär.
Allt som vi stylades i fick vi dessutom ta med oss hem, vilket blev otroligt uppskattat, så vi såg ut lite tokblingade ut där på slutet. Jag fick en helt fantstisk frisyr men hjälp av en lösknut och massa fina blommor i turkost.
                                                                         Bild från Glitter


Första helgen i juni så var det dags för mig och ett gäng kompisar att bege oss ned till Stråssa för att göra Zombie Escape! som jag fick presentkort på i 30 års present. Zombie Escape är ett event där man i smågrupper på 1-3 personer går en bana (6 våningar i ett gammalt gruvkontor, källare, kulvert och upp i Kulsinsterveket) och slåss mot zombies. Storyn är att man som sista överlevande på en militäranläggning har hittat ett antivirus när man plötsligen förlorar kontakten med delar av anläggningen. Målet är att ta sig ut levande genom anläggningen för att kunna rädda världen.
Med sig har man en ficklampa och latexvapen.
Det var så otroligt roligt, det tog mig och min kompis ungefär 1 och en halv timme att gå igenom banan och då fick vi också stanna en stund nere i källaren eftersom vår ficklampa dog, tack och lov kom det förbi en till deltagare som hade två ficklampor så vi kunde låna den ena.
                                                      När jag precis kommit ut från banan.

Det är svårt att beskriva hur det kändes om man inte var med själv men de bygger upp spänningen så bra både innan och under tiden man gör banan så nerverna är på helspänn hela tiden. Jag skrek i princip som jag aldrig skrikigt förr och trots att man var rädd större delen av tiden så fick man också ett enormt ardenalinpåslag. Var alldeles skakig när jag kom ut....

I juni så fick jag möjligheten att sitta hårmodell på You i Stockholm och den otroligt duktiga frisören Adam Clegg klippt mig. Är sjuktnöjd med frisyren måste jag säga, vilket är ganska ovanligt för att vara mig.
Är väldigt förtjust med hur han klippt upp luggen.
                                                             Bild lånad från Kristina
Tack så hemskt mycket Kristina för att jag fick komma!

Den 11 juni så var jag på väldigt trevliga event som det kommer att komma mer om senare, OPI San Fransico hösten 2013 och en väldigt trevlig presentation om Nioxin.
Det enda som var tråkigt var att jag den kvällen fick ett ordentligt magkatarrsanfall, om man kan säga så, som gjorde att jag dels mådde lite illa men också att det gjorde ganska ont i magsäcken...

4 kommentarer:

  1. Oj Zombie Escape lät läskigt och lockande! Jag är så mörkrädd så vet inte om jag kommit ut levande...haha :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så otroligt roligt och väldigt läskigt! Är också mörkrädd och när ficklampan slockande så var det bra otäckt, fast i stunden så var man otroligt hög på ardenalin så det sjönk liksom inte riktigt in på en gång.

      Radera