söndag 5 maj 2013

Sephora: första besöket

Sephora öppnade ju sina första butiker i Sverige under 2012 men då i Täby och Malmö vilket är lite besvärligt att ta sig till men nu äntligen slog de upp portarna i Stockholm.
Förra söndagen så var det dags för det första besöket och med mig hade jag en kompis som hade ett under av tålamod med mig!




Jag tror jag lyckades hålla något av min upphetsning dold när jag botaniserade bland Nars, Makeup Forever, Benefit och Sephoras egna märke men tro mig, jag var väldigt exalterad.
Om jag hade kunnat så skulle jag ha kört på en av varje principen men försökte begränsa mig lite och swatchade otroligt mycket istället. Många av sakerna som jag tittade på har jag varit nyfiken på i flera år så det var helt otroligt att äntligen få se dem!
Har ganska många saker som har åkt upp på önskelistan om man säger så...
Priserna är riktigt resonabla och inte alls så dyrt som jag hade förväntat mig, speciellt NARS förvånade mig att de inte var dyrare.

Jag fick också läpparna målade med Makeup Forever Aqua Rouge i nr 16, ni får ursäkta den buttra minen nedan men knäppte kort inne på H&M och folk tittade så kontigt på mig...
Det är alltid roligt när andra målar mina läppar, dels så blir det så otroligt nogrant gjort men de fyller i mina läppar mer än vad jag brukar göra.

Även fast jag hade kunna köpa hela affären, och troligen hade plockat på mig mer om de inte hade stängt där vid 16, så begärnsade jag mig till två saker.
Sephora Instant Nail Remover samt Makeup Forever Aqua Rouge nr 16. Kan säga att jag vill ha fler av Aqua Rouge, helt fantastiska läpprodukter som är vansinnigt pigmenterade och sitter som berg!
Nästa gång så slår jag nog till på en läppenna från NARS också och kanske någon ögonskugga...

Har ni hunnit besöka Sephora än? Vad tyckte ni i så fall? Har ni någon favoritprodukt som jag inte får missa?


2 kommentarer:

  1. Jag har inte tagit mig dit än (det blir inte att man åker från Uppsala bara för det...) men är jättesugen på att kolla in Make Up Forevers sortiment!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej trots att det är så nära så åker man ju inte dit så ofta, skulle gärna åka lite oftare men misstänker att plånboken är tacksam för att jag låter bli...
      Åhh det var så roligt med Make up forevers sortiment och få pilla på det!

      Radera