fredag 3 maj 2013

OPI Want to bite my neck? och Polka.com


Sista lacket från OPIs Euro Centrale kollektionen, det har tagit sin lilla tid att testa igenom allt dels därför att jag har blivit sugna på nya lack som dykit upp men också för att jag vill testa hållbarheten så jag bär dem 4-6 dagar. Just denna kombination har jag sett på flera bloggar, bland annat hos Nailtastic,  så den låg när till hands när jag sträckte mig efter Polka.com

Want to bite my neck är ett väldigt fint mörklila krämlack, påminner mig något om Siberian Nights från Russian kollektionen fast inte fullt lika mörkt. Detta lack ser man tydligt är en lila medan Siberian Nights kan uppfattas som svart. Själva appliceringen gav mig inga problem och det täckte på två lager. 

Polka.com är det superfina glitterlack i kollektionen och består av en klar bas med glitter i rosa, periwinkel och turkost. Lacket är väldigt sött och fint och med en lila bas så blir intrycket ganska harmoniskt. Jag tror att jag föredrar det över till exempel ett turkost lack som jag har här.
I vilket fall så är det ett fint glitterlack i färger som jag är otroligt förtjusta i!
 
Som baslack har jag använt Nubar Foundation Base, två tunna lager Want to Bite my neck? och sedan ett lager Polka.com. Som topplack har jag använt Lumos High speed topcoat.
 


1 kommentar:

  1. Vilken snygg kombination! Jag gillar verkligen färgerna på glittret.

    SvaraRadera