onsdag 15 maj 2013

Darling Diva Cherubic



Darling Diva Cherubic köpte jag via en blogsale av Nail Lacquer Love och är det första lack från Darling Diva som jag testar.

Cherubic är ett otroligt gulligt lack, ingick i hennes Valentineskollektion om jag inte har fel, och den har en mjölkig bas med glitter i rosa och lila samt rosa hjärtan. Lacket är lite åt det tjokare hållet och vill man ha upp hjärtan så får man ägna en stund åt att fiska men slutresultatet blir väldigt fint.

Första gången som jag testade det så grundade jag med det vita lacket Alpine Snow men det blev ingen höjdare då Alpine Snow hade tjocknat i flaskan. Tror jag fick ta till 3 lager Alpine Snow och sen tre lager Cherubic så det blev otroligt tjock...
Tre lager OPI Alpine Snow med tre lager Cherubic 

Finast tyckte jag att det blev på det översta fotot där jag har grundad med OPI Care to Danse?, tre lager och sedan toppat med två lager Cherubic. Detta lack är inte typiskt mig men väldigt sött och trevligt att titta på.

Som baslack har jag använt Nubar Foundation Base och som toplack Lumos High Speed topcoat.

8 kommentarer:

  1. Håller med dig första bilden ser lacket mjukare ut på något sätt :) väldigt sött :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det ser jättefint ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev förvånad över hur mycket jag gillar denna faktiskt men så har jag ju fått dille på mjölkiga glitter också...

      Radera
  3. Gillade den första kombinationen! Detta går inte att få opakt av sig själv eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte testat men om man står ut med VNL så tror jag att den går att ha själv också. Har sett swatchbilder där den är själv men är osäker på hur många lager det skulle bli...

      Radera
  4. Jag gillar det första bäst, jättefint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den gör sig absolut bäst över ett annat jellylack!

      Radera