onsdag 1 maj 2013

50's Red

I lördags så var jag på Berliner Nacht i Stockholm som hade temat Kalla kriget och jag valde att tolka det mer åt 50-tal. Gav mig ett alldeles ypperligt tillfälle att köpa den klänning som jag spanat in från Hell Bunny.
Jag älskar klänningen, den är en dröm att bära och ja jag vill nog helst bo i den!

Håret var ett av mina stora bekymmer då jag har rakt hår och inte äger någon locktång så istället gjorde pin cruls som jag sov i. Det tog ungefär en timme att göra och jag fäste varje lock med en hårnål, sprayade håret lite lätt och svepte sen en sjal kring det och hoppade i säng.
Resultatet blev lite lockigare än jag tänkt men efter lite borstning och hårolja så tycker jag att det blev riktigt bra. Luggen blev jag väldigt nöjd med då mitt uppklippta hår lätt lät sig formas till en lockig lugg som jag försiktigt satte fast med hjälp av hårnålar.


Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat i B40
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of light i  Luminous 1
Lumiere Minerals Salmon concealer
bareMinerals Well-rested Eye and Face brightener
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum
Lush Ung igen
Organiqs Face powder matt Beige nr 001

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Sugarpill Tako
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
Isadora Flex tip eyeliner i Carbon Black
Urban Decay 24/7 liner i Zero
Isadora Inliner i Blonde
Too faced Better than false lashes mascara
Boots no7 360 mascara
E.l.f Dramatic lash kit

Läppar:
MAC Prep & Prime lips
Makeup Store Russian lip liner
Maybelline Superstay 14HR lipstick i Non Stop Red

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så lade jag den matta vita skuggan Tako över hela den rörliga delen av locket samt längst den nedre franraden och vid den inre ögonvrån.
För att förjupa globlinjen så använde jag först den ljusare brunbeiga skuggan Naked och svepte den onvaför globlinjen och upp mot ögonbrynsbenet och därefter så tog jag Buck, som är en mellanbrun skugga, och svepte den i globlinjen och en bit ovanför. Som highlighter under ögonbrynet har jag dels använt den matta hudfärgade skuggan Brulée men också lite av bareMinerals Eye and Face brightener och vid den inre ögonvrån har jag använt en blandning av Tako och Virgin.

Med den svarta kajalen Zero så har jag använt längs med den övre vattenlinjen och längs med den yttre halvan av nedre vattenlinjen. På den inre halvan använde jag den hudfärgade kajalen Blonde.
Jag ville ha en ganska ordentlig vinge och till det använde jag min favorit nämligen Flex tip eyeliner som gör eyelineriet otroligt enkelt.

Mina lösfransar är från E.l.f och var mycket mer dramatiska men jag har klippt ned dem en bra bit så att de skulle se snäppet mer naturliga ut.

För att läppstiftet skulle sitta riktigt ordentligt så grundade jag med MAC Prep & Prime lips och gick sedan över det med en läppenna som jag försiktigt bet av mot ett papper. Efter det så applicerade jag det röda läppstiftet Non Stop Red.


Avslutningsvis en lite helbild på hur allt såg ut och där klänning också syns.


4 kommentarer:

  1. Åh vad fin du är! Denna look kan du inte tjata ut för du klär väldigt bra i den.

    /Glytten

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har precis köpt samma klänning i blått! Älskar den också!
    Och så köpte jag ju en annan Hell Bunnyklänning i Danmark för några veckor sedan. 50-talsklänningar är så härliga! :-) Det verkar som att vi har något mer att prata om nästa gång jag kommer och lämnar en tenta. ;-)

    SvaraRadera
  3. Vilken jättefin 50-talslook! Snygg sminkning samt jag bara älskar klänningen!

    SvaraRadera