fredag 12 april 2013

Lila och rött


Förra helgen så uppträde jag på en föreställning i Stockholm och valde då att köra på en lila sminkning.
På vattenlinjen har jag en ny kajal, Avon SuperShock och den är riktigt bra då den är otroligt vattenfast men misstänker att mina ögon kanske inte gillar den så mycket... De tåras extra mycket en stund efter att jag applicerat den. På bilderna här så har jag haft sminket i närmare 10 timmar.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclate foundation i B40
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
BareMinerals Stroke of Light  i 1 Luminous
Lumiere Minerals Salmon concealer
Lush Hihglighter Unge igen
The Body Shop All in one cheek colour i Bubblegum
Organiqs Bronzing powder i 01


Ögon:
Urban Decay Primer Potion
MAC Parfait Amour 
MAC Contrast
Wet n Wild Brulée
Urban Decay Virgin
Avon SuperShock gel eyeliner i Black
Isadora Flex tip eyeliner i carbon black
Too Faced Better than false lashes mascara
Boots no7 360 mascara
Ardell 305

Läppar:
MAC Prep&Prime Lips
Maybelline Superstay 14HR lipstick Non stop Red

Jag började med att grunda med UDPP och därfter så lade jag Parfait Amour på hela den rörliga delen av locket. I globlinjen så suddade jag in den mörkare skuggan Contrast och detta upprepade jag några gånger för att få upp intensiteten i färgerna.
Som highlighter under ögonbrynet har jag först den matta skuggan Brulée men också lite av kräm highlighter Ung igen. Vi den inre ögonvrån har jag den champangefärgade skuggan Virgin.
Som eyeliner har jag den fantastiska penna Flex tip eyeliner från Isadora och med den gjorde jag en ganska markant vinge. På vattenlinjen har jag Avon SuperShock i svart.
Läpparna är målade med Non Stop Red.


3 kommentarer: