tisdag 23 april 2013

A Vintage Rose

Vintage Rose från Isadoras Eyephoria blev väldigt snabbt en favorit, jag är älskar färgen och jag älskar finishen samt att den piggar upp ögat väldigt mycket. Min go to sminkning har faktiskt var just denna skugga och sen lite brunt i globlinjen, lätt, snabbt men effektfullt. Har ni inte testat dessa skuggor än så tycker jag absolut att ni ska göra det!

Ansikte:
La Roche-Posay BBcream i Light
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
bareMinerals Stroke of light i 1 Luminous
Lumiere Minerals Salmon concealer
bareMinerals Well-rested face and eye brightener
Shiseido Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Too Faced Shadow Insurance
Essence Stay all day long lasting eye shadow i Coppy Right
Isadora Vintege Rose
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
bareMinerals Well-rested face and eye brightener
Apoliva Kajal Brun
Too Face Better than false lashes mascara
Boots no7 360 mascara
Jag har inte så mycket kvar av min UDPP så därför har jag använt Too Faced Shadow Insurance istället och lagt krämskuggan Coppy Right ovanpå. Just denna kombination är superbra och det sitter verkligen en hel dag och genom ett svettigt träningspass.
Sedan har jag lagt Vintage Rose över hela den rörliga delen av ögonlocket och suddade den upp mot globlinjen lite lätt med hjälp av Naked som också gör övergången mjukare. 
För att definiera globlinjen ytterligare så gick jag in med den något mörkare bruna skuggan Buck och länbgs med den nedre franraden har jag den bruna kajalen från Apoliva.
Som highlighter under ögonbrynet har jag dels den hudfärgade matta skuggan Brulée men också lite av bareMinerals Well-rested.
Den inre ögonvrån har jag ljusat upp men den champangefärgade skuggan Virgin.


6 kommentarer:

  1. Jättefint :) jag gillar mina tre jag har med :) väldigt bra skuggor :)

    SvaraRadera
  2. SUPERFINT, gillar verkligen Vintage Rose, ser väldigt fin ut =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska man bara köpa en av dem så skulle jag föreslå Vintage Rose!

      Radera