söndag 3 mars 2013

Vichy 48hr Soothing Anti-perspirant Sensitive skin

I december så fick jag en obehaglig reaktion på en naturlig deo och fick kliande, röd och svidande armhålor.
Jag borde ha tagit varningstecknerna på lite större allvar då jag tyckte att det kliades ett tag innan huden blev röd men trodde att det skulle gå över. Efter mailkontakt med de som gjort den naturliga deon så fick jag reda på att de hade ökat bakpulvret i den och det var nog det som jag reagerade mot.
Jag behövde därför skaffa något som var milt mot armhålorna och som jag var säker på inte skulle ge mig besvär och bestämde mig då för att tyvärr gå över till konventionella deodoranter.
Har i många år försökte köra utan aluminium och använda naturliga deodoranter så detta var faktiskt ett lite jobbigt steg för mig, särskilt att gå över till deodoranter med aluminium och jag är fortfarande inte helt okej med det.

Vichy har ett gäng deodoranter i sitt sortiment och efter att ha läst strålande omdömen om det bland annat från Lipgloss Bitch, som också har känsliga armhålor, så bestämde jag mig för att testa den för känslig hud.

Denna deo är faktiskt otroligt bra och mild, den gav mig inga besvär alls under den tid som armhålorna läkte och jag mäste klassa den som en favorit. Eftersom den är för känslig hud så är den inte parfymerad, vilket jag kan tycka är lite tråkigt, men det håller en fräsch väldigt länge.
Svettlukt håller sig borta genom en hel arbetsdag och träningspass samt att den håller en torr. Just att den håller en torr är trevligt men inget som jag tycker är så otroligt viktigt med en deo, bara den håller svettlukt borta så är jag nöjd. Den torkar dessutom fort och lämnar inga rester på kläder.

Det enda som jag ser som negativt med denna är att den innehåller aluminum men den är ändå en deo som jag kan tänka mig köpa igen.
Nästa deo som jag köper blir Vichys aluminumfria variant men har hittills inte hittat den på något av mina apotek.

Vichy 48hr soothing Anti-perspirant finns att köpa hos de olika apoteken och kostar ca 101 kr.

Pris: 101 kr
Vart: Apoteket, de olika apotekskedjorna
Omdöme: : 4.5/5
Köpa igen: Ja

2 kommentarer:

  1. Jag hittar inte heller den aluminiumfria på något apotek i stan. Ska man behöva beställa online, tro? Känns ju lite barockt.. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju lite udda! Jag köpte min på Apoteket mitt inne i stan i alla fall så där har de haft den.

      Radera