tisdag 5 mars 2013

Speckled eyeliner

 Jag bestämde mig för att leka lite med eyeliner igår efter att ha sett tutorial från Illamasqua på deras senaste look från I'mPerfection där de visar Speckled Eyeliner.
Tycker att det är en sån fin look och ett ganska enkelt sätt att piffa upp en ganska vanlig eyeliner.Med lite övning så tror jag att detta kan bli väldigt bra men imorse när jag var lite stressad dessutom så blev det inte så jämt som jag hade önskat men är ändå nöjd med det stora hela.
På läpparna har jag en gammal favorit, nämligen Lickabel från MAC som jag har sparat på för att jag inte vill att den ska ta slut...

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclate B40 Beige
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer NW20
Lumiere Minerals Salmon Concealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Isadora Flex Tip eyeliner Carbon Black
Kryoloan Aqua Color i White
Too Faced Better Than False Lashes mascara
Boot no7 360 mascara

Läppar:
MAC Lickable

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så gjorde jag en ganska ordentlig eyelinervinge med den svarta eyeliner Flex Tip eyeliner. Över den så tog jag därfter den vita Aqua Color som jag med hjälp av en vit pensel duttade ut över den svarta eyeliner.
Som highlighter under ögonbrynet har jag den hudfärgade skuggan Burlée och vid den inre ögonvrån den skimmrande Virgin.

På läpparna har jag det rosa läppstiftet Lickable.

8 kommentarer:

  1. Åh så snyggt :) och ser ganska enkelt ut att göra med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det var ganska enkelt, hade en lite för tjock borste bara så prickarna blev inte så små som jag hade önskat.

      Radera
  2. Supersnyggt!
    Kul att det går att få till så effektfulla sminkningar med enkla medel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Visst är det roligt när man kan piffa så pass enkelt!

      Radera
  3. Jag har tittat på samma tutorial och blivit lite nyfiken. Kul att du testade det, och det blev riktigt roligt! Man kanske ska skaffa en vit eyeliner...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst blev det roligt, ska testa mer hade jag tänkt och i andra färger också!

      Radera
  4. Jättefint och kul! Jag blir himla sugen på att testa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Testa! Superlätt och blir himla läckert!

      Radera