tisdag 12 mars 2013

Pink D' Lush



Jag ville satsa på något koralligt och för en gång skull ha lite läppstift, är väldigt trogen mitt läppbalsam annars. Här har jag dels använt mig av den aprikosa skuggan Be my clementine och sedan plockade jag också fram det fina läppstiftet Pink D' Lush från MAC. Jag har haft det ett tag men sparat lite på det, nu börjar det nog snart bli dags att slänga det däremot även om det gör ont i hjärtat. Pink D' Lush är en Slimshine, jag tror det släpptes 2007 och var limited edition. Jag fick tag på mitt exemplar någon gång 2008 eller 2009 och har använt det lite av och till sen dess, har naturligtvis varit nogrann med rengöring etc för att den skulle hålla längre.
Pink D' Lush är den prefekta mixen av rosa och korall, ger otroligt fin glans och sitter också bra, brukar inte behöva fylla på förrän efter lunch.

 Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclat
Garnier 2 in 1 tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
Lumiere Minerals Salmon concealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Be my Clementine
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Apoliva Kajal Brun
Too Faced Better Than False Lashes mascara
Boots no7 360 mascara

Läppar:
MAC Pink D' Lush


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så packade jag den aprikosa skuggan Be my Clementine över hela den rörliga delen av locket. I globlinjen suddade jag först in Naked och tog den upp mot ögonbrynsbenet och sedan fördjupade jag globlinjen lite extra med Buck.
Längs med den nedre fransraden suddade jag in Buck och på den övre och undre vattenlinjen har jag en brun kajal från Apoliva. Som highlighter under ögonbrynet har jag den hudfärgade matta skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den skimrande Virgin.
På läpparna har jag ett korallrosa läppstift från MAC som heter Pink D' Lush, den är en Slimshine som är som en blandning mellan ett läppglans och ett läppstift. Tyärr så tror jag inte att dessa finns i sortimentet längre.



4 kommentarer: