måndag 18 mars 2013

OPI You're such a Budapest



OPI You're such a Budapest är ett av krämlacken i Euro Centrale kollektionen och ack så fint. Jag väljer att kalla detta för ett krämlack trots att den har ett subtilt skimmer för det är så pass subtilt att det endast anas i kamerablixtens ljus eller i direkt solsken. Just detta subtila skimmer skulle jag säga är ganska typsikt för denna kollektion då flera av lacken har det.
 
You're such a Budapest är ett ljust lilablått lack eller Periwinkle och jag tycker att den beroende ljusförhållande skiftar olika mycket i blått eller lila.
Jag är otrololigt förtjust i detta lack, känns väldigt vårigt, sött och fint helt enkelt! Borsten är lite hård så om man inte lackar med lite flödigare lager så kan man repa det undre lagret.
Som baslack har jag använt Nubar Foundation, tre lager You're such a Budapest och sedan avslutat med ett lager snabbtorkande överlack från Lumos.


4 kommentarer:

  1. Åh jag är också väldigt förtjust i detta :) riktigt vårigt och fint :)

    SvaraRadera
  2. Det är en riktigt fin färg!

    SvaraRadera