lördag 2 mars 2013

OPI Suzi's Hungary Again!


OPI Euro Centrale bjuder på en hel del fina lack och detta är absolut ett av dem.
Suzi's Hungary Again! är ett fint lack som känns passande för både vår och sommar. Färgen skulle jag vilja beskriva som korallrosa som i olika ljus skiftar olika mycket åt rosa eller korall. Den har också ett subtilt skimmer i sig, så pass subtilt att det knappt syns ens i solljus men man kan ana det i flaskan. Jag har desperat försökt se skimmret med blotta ögat men misslyckas med det och de enda gångerna som jag sett det är i blixtljuset från kameran så jag tycker nog att detta lack kan klassas till krämlack.
I vilket fall som helst så blev jag ovänat förtjust i nyansen, rosa lack är inte riktigt min grej men eftersom denna har en korallig underton så tyckte jag plötsligt att den kändes lite extra intressant.

Lacket är lite åt det skira håller och penseln är lite rivig så när man lackar lager nr 2 så repar man första lagret. Jag började med att lacka med tunna lager men gick sedan över till att ha lite mer på penseln så att lacket inte blev repigt.

Som baslack har jag använt Nubar Base Foundation och sedan följt upp med tre lager av Suzi's Hungary Again! för att sedan avslutat med det snabbtorkande överlacket från Lumos.

12 kommentarer:

  1. Tycker detta är en underbar nyans! Kommer bli superfin i vår och sommar!! :-)

    SvaraRadera
  2. Perfekt vår och sommarnyans :)

    SvaraRadera
  3. åh det lacket bara oooooosar sommar! sjukt snyggt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Riktigt fint sommarlack, kommer att använda det mer känner jag!

      Radera
  4. vad fint det var på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blev faktiskt förvånad över att jag gillade det, brukar ju inte normalt gilla såna här nyanser eller känna att jag passar i dem.

      Radera