torsdag 28 mars 2013

OPI My paprika is hotter than yours


My Paprika is hotter than yours är ett av krämlacken med subtilt skimmer från Euro Central, även här är skimret så pass subtilt att det inte syns annat än i direkt solljus.
Färgen är lysande orange men i skuggan så blir lacket mer koralligt och lite mer dämpat.

Jag är lite kluven till detta lack då jag är otroligt förtjust i den klara lysnade oranga färgen men inte fullt lika betagen i den koralliga nyans som den får i skuggan. Den tar sig i alla fall inte upp på min topplista och jag har andra lack som är orange som jag tycker bättre om.
Lacket glider på bra på nageln och är lätt att måla med och hållbarheten är bra, hade mitt i ca 5 dagar innan jag lackade om.

Som baslack har jag använt Nubar Foundation, tre lager My Parika is hotter than yours och sedan avslutat med det snabbtorkande överlacket från Lumos.

3 kommentarer:

  1. Jag tycker lacket ser fint ut :) men det skulle inte alls göra sig mot min hudton :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där men hudton och lack kan vara knepigt! Om det inte skär sig alldeles för mycket och lacket är väldigt fint så brukar jag ha det ändå!

      Radera
  2. en av mina favoriter, riktigt uppiggande :)

    SvaraRadera