måndag 11 mars 2013

Klippning

I torsdag så var jag iväg och klippte mig och det var välbehövt! Min senaste klippning var i juli förra året och jag har funderat på att ta mig iväg för en klippning sen i november.
Jag gillar inte riktigt att gå till firsören eftersom jag aldrig vet riktigt vad jag ska göra, ska jag göra något nytt eller köra på det gamla vanliga? Det känns lite som att man borde satsa på något nytt och spännande men sen ska man ju trivas i det också och orka sköta om det.
Nu kom jag till en punkt där jag var så otroligt less på mitt slitna hår att jag var beredd att kapa det själv så då tog jag tag i saken och gick till en frisör.

Jag valde samma salong och samma frisör som förra gången, nämligen Ragdolls och frisören Daniela.
Daniela är en av få frisörer som jag har känt mig helt nöjd med, dels så verkar hon förstå precis vad jag är ute efter, hon är otroligt trevlig och jag är nöjd och glad när jag går därifrån.

I torsdags så kapades det 10 cm av håret, stor befrielse att bli av med och det klipptes upp en del. Det undre håret klipptes rakt av för att det inte ska bli slitet lika fort och överhåret klipptes taggigare och blev uppklippt. Dessutom så fick jag otroligt fina lockar som jag inte för allt i världen kan fixa på egen hand.
Daniela gör dem en plattång och det ser så lätt ut men sen när jag testar så blir det inte lika bra.... Har provat att titta på tutorials på youtube men får ändå inte till det. Får nog ta och bita ihop och köpa en locktång.
Om ni har några tips på bra locktänger så hojta till!

8 kommentarer:

  1. Snyggt! Jag förstår också lite vad du menar. Själv gick jag aldrig till frisören utan lät mamma eller brorsan klippa mig tills jag hittade min frissa för några år sedan när jag letade efter någon som kunde sätta upp håret på min bästa kompis till hennes bröllop. De tidigare gångerna jag var hos frisören så blev jag väldigt missnöjd eftersom de inte lyssnade på hur jag ville ha det, så jag gav upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Frisörer som förstår en är faktiskt svårt att hitta, gruvar mig nästan varje gång utom nu då jag har hittat Daniela !

      Radera
  2. Jättesnyggt! Är sån befrielse att bli av med slitet hår :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut, var så less på håret så jag ville kapa det själv. Gick med uppsatt mest hela tiden sen i december.

      Radera
  3. Det blev jättefint! Skönt att bli av med slitna toppar. :)

    SvaraRadera
  4. Jättefint! Jag borde nog också kapa 10 snart...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är sån befrielse att bli av med det!

      Radera