torsdag 21 februari 2013

The Body Shop Core EdT


The Body Shop har släppt 8 nya dofter under namnet Core EdT.
De kommer i en 30 ml flaska och innehåller ekologisk Community Fair Trade - producerad alkohol som är framställd av sockerrör.

Dofterna som finns är:
Strawberry
Pink Grapefruit 
Moringa
Shea
Vanillia
Coconut
Satsuma
Mango

Jag har fått hem Moringa, Shea, Mango och Vanilla och jag måste erkänna att jag var lite skeptiskt.
Dofterna är på inget sätt komplexa med olika toner utan det är en lätt doft.
Döm om min förvåning när jag sprutade på mig Moringa och blev riktigt förtjust!
Har alltid tyckt att Moringa doftar otroligt gott men för mycket för en Body Butter men som parfym så är den klockren. Doften får mig att tänka på våren och gör mig helt enkelt glad och harmonisk.
Moringa är den doft som jag har burit allra mest, nästan varje dag nu i två veckor men jag har även testat de andra dofterna och även där blivit förvånad då de är riktigt mysiga.
Mango är den som jag gillar minst men jag brukar använda den tillsammans med Vanilla och då går det bättre.
Shea doften är nästan lite maskulin i sin framtoning och en doft som jag kan se mig bära mycket.

Dofterna sitter också mycket bra på mig, jag kunde fortfarande känna doften av Moringa efter 12 timmar häromdagen och det tycker jag är imponerande!

Det här har The Body Shop gjort riktigt bra, de har skapat dofter som är mysiga men lätt och som samtidigt finns som Shower Gel, Scrub, Body Butter och Beautyfying Oil och jag äär onekligen sugen på att komplettera med matchande hudvårdsprodukter.

Core EdT kostar 145 kr och finns att köpa hos The Body Shop
Om man är sugen på att testa så är nu ett ypperligt tillfälle då The Body Shop har Köpt två få en på halv priset när man handlar ur kategorin Kropp och Bad.(gäller t.o.m 5 mars)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar