måndag 11 februari 2013

Rosa med Berry Cheeky


Rosa kan vara lite otäckt och svårt att ha som ögonskugga och speciellt om det är en starkt/mörkrosa färg men det finns knep för att se till att man inte ser rödgråten ut.
Jag gillar att ha både rosa och röd skugga, tycker att det är ganska uppiggande med sån färg på ögonen.
Min tips för att slippna den rödgråtna looken är att dels ha en eyeliner längs med den övre fransraden och antingen skippa att rosa/röd skugga längs med nedre fransraden eller se till att ha kajal på vattenlinejen och/eller fransraden.
Det kan också underlätta om man tar en neutral skugga i globlinjen och tonar ut med den vilket också tonar ned looken lite.
Fotona här är tagna efter arbetesdagen så sminket har suttit i alla fall 10-12 timmar.


Ansikte:
YSL Le Teint Touche Éclate Foundation i  B40 Beige
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
MAC Mineralize concealer i NW20
Lumiere Mineral Salmon concealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Berry Cheeky
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Urban Decay Virgin
Wet n Wild Brulée
Isadora Flex tip eyeliner Carbon Black
Apoliva Ögonpenna Brun
Boots no7 360 Mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så tog jag den rosa skuggan Berry Cheeky och lade den på hela den rörliga delen av ögonlocket och en bit upp i glolbinjen.
Med en fluffig borste gick jag först in med Naked strax ovanför globlinbjen och sedan Buck i globlinjen och suddade ihop den med Berry Cheeky.
Som higlighter under ögonbrynet har jag den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den champangefärgade skimmrande skuggan Virgin.
Längs med den övre fransraden har jag gjorde en ganska bred eyeliner vinge med en svart eyelinerpenna och längs med den nedre fransraden har jag suddat in en brun kajal.

4 kommentarer:

  1. Jättefint och bra tips där! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad bra att du gillade tipsen!

      Radera
  2. finfint! jag har gett mig på samma skugga idag :)

    SvaraRadera