måndag 18 februari 2013

OPI The Impossible

 Jag visste precis vilket lack jag skulle ha på Alla hjärtans dag och det var The Impossible från  OPIs Mariah Carey kollektion.
The Impossible är ett Liquid Sand lack och har en sandig yta som glittrar lite.

The Impossible är ett rosarött Liquid Sand lack med glitter i silver och rosa. Det finns också silver stjärnor i lacket men de är nästan omöjliga att få upp.
Jag är inte lika förtjust i detta lack som jag har varit i Stay the night och Get your number.
Glittret drunkar i basen så det man får är ett sandigt rosarött lack som lite svagt glittrar i olika ljus.
De rosa glitterpartiklarna får också en konstig effekt i vissa ljus och ser ut som torkade blodklumpar....

Idén med stjärnorna är jättebra och är riktigt sött på nageln men otroligt jobbiga att få upp. Jag fiskade upp tre stycken som jag placerade ut men efter någon dag så hade de lossnat.
Eftersom lacket har en yta så slits den lite och slipas ned vilket gör att lacket ovanpå stjärnorna lossnade och tillslut så lossnade även de. Den stjärna som höll längst var den som jag hade ett extra lager lack ovanpå men då drunkade stjärnan i lacket och syntes knappt.

Som baslack har jag använt Nubar Foundation och sedan två tunna lager The Impossible.
Eftersom det är ett Liquid Sand lack så torkar det otroligt fort på nageln vid de två lager som jag har här.
Testade ett tredje lager lack på pekfingret och då tog lacket betydligt längre tid på sig att torka.

Om man är sugen på att testa Liquid Sand så rekommenderar jag att man testar Get your number, fantastiskt snyggt och glittrar i alla ljus, eller Stay the night, som är mer annorlunda med sin svarta bas och rött glitter.

2 kommentarer:

  1. Jag har Can't let go och det är fint :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har inte testat det än men ser fram emot det, lila är en av mina favoritfärger!

      Radera