fredag 22 februari 2013

Minty fresh med Sweet Pea och Boyfriend Jeans

Jag fick hem ett antal skuggor från The Body Shops nya linje Colour Crush och har testat dem ordentligt sen dess, kommer att göra ett inlägg med mer info och swatches. Jag gillar The Body Shop, har alltid gjort det och blir alltid lika glad när de kommer ut med nya produkter. De nya skuggorna är jag otroligt förtjust i, bra pigmentering, fina färger och dessutom några matta skuggor!
Sweet Pea och Boyfriend Jeans är två väldigt fina skuggor och här har jag kombinerat dem för att få en ljuv sminkning med vårkänsla, den matchar dessutom min topp som är mintgrön!

Ansikte:
YSL Le Teinte Tuche Éclat foundation i B40 Beige
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 Fair
MAC Mineralize concealer i NW20
Lumiere Minerals Salom concealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Sweet Pea
The Body Shop Boyfriend Jeans
Wet n Wild Brulée
Boot no7 360 mascara

Jag började med att grunda med UDPP och därefter så lade jag Boyfriend Jeans på den inre halvan av locket. Sweet Pea har jag lagt på den yttre halvan och tonat in mot Boyfriend Jeans samt ut i globlinjen. Längs med den nedre fransraden har jag enligt samma princip, det vill säga Boyfriend Jeans vid den inre halvan och Sweet Pea vid den yttre.
Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag använt den hudfärgade matta skuggan Brulée.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar