fredag 8 februari 2013

Illamasqua I'mPerfection




Illamasqua släppte för ett tag sen en ny kollektion som de kallar för I'mPerfection.
Så här skiver Illamasqua själv om kollektionen:

The world isn’t perfect. But who wants to be perfect anyway?
I’mperfection is an open invitation to stand up and show the world what makes you perfectly,
imperfect.
We want you to highlight the features other brands encourage you to cover up and
celebrate your imperfections like badges of honour. So show off your freckles. Make beauty spots
more beautiful. Shine a light on your birthmarks. And be proud of your scars. Because life isn’t
about finding yourself, life is about celebrating who you really are.


“Within the word imperfection you’ll f ind Im Perfection;

sometimes the soul of the word i s staring you in the face. It is

our so called flaws that make us unique. The beauty is in our

differences , our imperfection is our beauty. ”

Alex Box- creative director

I kollektionen ingår:

Nail Varnish - Freckle, Fragile, Mottle, Scarce, Speckle £14.50
Blush up Brush £28.50
Powder Blush duo - Lover & Hussy, Katie & Ambition, Beg & Bronzella £26
Liptick  - Immodest £16
Intense Lipgloss  - Shoot £14
Precision Ink - Abyss £17


Här kan man se det grön läppglanset Shoot, tycker att bilden känns väldigt vårig med den färkninga huden och de gröna läpparna.  
Denna är jag väldigt förtjust i, gillar de bleka läpparna, färknarna på kinder och de otroligt läckra ögonbrynen.

Tycker att det är väldigt synd att nagellack är limited edition då de är ursnygga och jag skulle vilja ha allihop men om jag måste välja så satsar jag nog på Mottle (mintgrön) och Speckle (lila) eller Fragile (rosa). Swatches på nagellacken kan man hitta hos AllYouDesire men det finns också utmärka bilder i webshopen hos Illamasqua.

6 kommentarer:

  1. Jag är allt rätt sugen på de där lacken! Och egentligen det gröna läppglanset, men jag skulle nog aldrig använda det, så jag borde nog inte köpa det. Älskar dessutom Illamasquas attityd till smink!

    Har du lust att gå ihop om en beställning från dem och dela på frakten? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är också sugen på det gröna läppstiftet men kommer nog inte använda det så mycket...

      Absolut jag kan tänka mig att gå ihop om en beställning!

      Radera
    2. Jag råkade drabbas av någon slags köppsykos igår och skickade iväg en beställning på egen hand är jag rädd för... Jag såg när jag gick in att det var fraktfritt om man beställde för mer än 35 pund, och det var ju lätt gjort! Men om du inte kommer upp till det själv kan jag nog hitta någon mer grej jag vill ha därifrån.

      Undrar när man skulle kunna ha grönt läppstift. Det är ju så coolt!

      Radera
  2. Jag måste ha minst ett par av nagellacken, de ser häftiga ut!

    SvaraRadera
  3. Åh så mkt fint! fräknar ftw!

    SvaraRadera