söndag 17 februari 2013

Hustle it Pink

Det här är den makeup som jag bar på Alla Hjärtans dag, hade tänkte lägga upp den tidigare men det verkar som att all min tid just nu går tills dans och träning...I vilket fall som helst så ville jag ha något med glitter och något rosa och slog till på några favoriter.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Élcat foundation i B40 Beige
Garnier 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
Lumiere Minerals Salmon conealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Urban Decay Naked 
Urban Decay Buck
Urban Decay Sin
Urban Decay Virgin
Isadora Flex tip eyeliner Carbon Black
Collection 2000 Glam Crystal Dazzling Gel liner i Hustle
Wet n Wild Brulée
Boots no7 360 mascara

Läppar:
NYX Hot pink lipliner
Jag började med att grunda med UDPP och därefter så svepte jag Naked i och strax ovanför globlinjen. Med en fluffig borste gick jag sedan in med Buck för att fördjupa globlinjen ytterligare.
Min absoluta favorit eyeliner Flex tip Carbon Black använde jag för att göra den svarta vingen som jag valde att göra lite mindre än jag brukar. På den så lade jag Hustle för att få den att glittra fint, det syns i på bilderna så bra med glittret går i sliver och lila.
Tyckte att det blev lite tråkigt utan någon skugga på locket så jag lade Sin mitt på locket och tonande den utåt.

Som higlighter under ögonbrynet har jag använt den matta hudfärgade skuggan Brulée och vid den inre ögonvrån den champangefärgade skuggan Virgin.
På läpparna har jag Hot pink lip liner från NYX. 
Jag är otroligt förtjust i läppennorna från NYX, de är billiga, kommer i många färger, sitter bra på läpparna och har precis rätt balans mellan krämighet och fasthet.


2 kommentarer: