måndag 4 februari 2013

Be my Clementine


Jag har i princip haft denna sminkning hela förra veckan, lite tråkigt kanske men jag blev så förtjust i den underbara skuggan Be my clementine som jag köpte att jag inte har kunnat hålla penseln borta från den.
Be my clementine är en aprikos skugga med guldskimmer och den ser lite skrämmande ut i förpackningen men jag lovar att denna passar de allra flesta. Den piggar upp ögat otroligt mycket och guld skimmret i den är så fint!
Av någon anledning så blev i princip alla närbilder på sminket suddigt så det blev ingen med ögat öppet tyvärr men jag hoppas att ni ser ändå.

Ansikte:
YSL Le Teint Touche Élcat foundation i B40 Beige
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
MAC Mineralize concealer i NW20
Lumiere Mineral Salmon concealer
Shisedo Blush Stick i Peach Flush

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
The Body Shop Be my Clementine
Urban Decay Naked
Urban Decay Buck
Apoliva ögonpenna Brun
Wet n Wild Brulée
Boots no7 360 mascara

Jag började med att appliceras UDPP över hal ögonlocket.
Be my Clementine lade jag på hela den röliga delen av ögonlocket och en bit upp i globlinjen för att få lite mer guldskimmer där också.

Med en fluffig borste gick jag sedan in först med Naked för att få en bra övergång mellan globlinjen och highglihter och sen med Buck för att fördjupa globlinjen. Som highlighter under ögonbrynsbenet har jag den matta hudfärgade skuggan Brulée.
För att göra fransraden lite mörkare så har jag en brun kajal på vattenlinjen längs med den övre fransraden.

2 kommentarer:

  1. så himla fint! skuggan är ett måsteköp för mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Tror inte att du kommer att ångra dig!

      Radera