söndag 6 januari 2013

The Body Shop Smoky Moonstone

The Body Shops julkollektion i år heter Christmas Rocks, har skrivit om den tidigare här, och den innehåller två paletter där den ena går i varma toner och den andra i kalla toner.
Skuggorna är swatchade på bar hud, det vill säga utan primer eller likande som underlag.

Smokey Moonstone är den kalla paletten och den innehåller fyra färger för att kunna göra en fin kall sotning.
Alla fyra skuggorna är skimrande och jag skulle ha önskat att de haft en matt färg med då jag tycker att det blir lite för mycket med alla fyra skuggorna enbart.
Mina två favoritfärger i denna palett den kalla guldiga och den mörkbruna skuggan, dvs nr 2 och nr4.
Skuggorna är väl pigmenterade och appliceras jämt och bra på huden, den enda som är lite problematisk är den varma bruna, nr 3.
Den är lite smuligare i sin textur och känns lite som en krämskugga, om man jobbar men den så blir den otroligt fin men man får räkna med att få lite nedfall av den.
Med paletten så får man också två miniborstar, en eyeshadow brush och en eyeliner brush. The Body Shops borstar är väldigt bra och jag gillar även deras mini versioner. Mycket lämpliga att ta med sig och perfekt om man ska resa.

Jag är otroligt sugen på att köpa den varma paletten också då jag blev otroligt förtjust i en av färgerna i den paletten.
Kostar 295 kr och finns att köpa hos The Body Shop.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar