fredag 4 januari 2013

Sugar Plum


 I början på december så var jag på arkeologiska institutionens julfest här i Uppsala och jag ville göra en sotad look men med färgstarka läppar.

 Ansikte:
The Body Shop Moisture foundation i 02
Gariner 2 in 1 Tinted eye roll-on i 02 fair
Isadora Light Touch i Rose Beige
Lumiere Mineral Salmon concealer
The Body Shop All in one cheek colour i  Bubblegum

Ögon:
Urban Decay Primer Potion
Darling Girl Cosmetics Glitter Glue
Lily Lolo Soul Sister
Smashbox Cranberry
Urban Decay 24/7 liner i Oil Slick
Wet n Wild Brulée
Idun Mineral Vildkaprifol
Collection 2000 Glam Crystal i Hutsle
Boots no 7 360 mascara

Läppar:
MAC Prep& Prime lips
NYX Hot pink lipliner
Wet n Wild Sugar Plum Fairy.


Jag började med att grunda med UDPP och därefter så duttade jag försiktigt ut Glitter Glue över hela den rörliga delen av ögonlocket. Sedan så packade jag Soul sister över hela locket och tonande upp i globlinjen. I globlinjen suddade jag ut Cranberry och för att tona ned skarven mellan min hud och Cranberry så använde jag den hudfärgade skuggan Brulée.
Som highlighter vid inre ögonvrån använde jag Vildkaprifol.
Oli Slick är en väldigt fin svart eyeliner som innehållr små silver glitter, väldigt fint och den hade jag både på den nedre och övre vattenlinjen samt som kajal längs med den övre och undre fransraden.
För att få lite mer bling i looken så tog jag Hustle, som egentligen är en glitterliner, och duttade den lite försiktigt över den rörliga delen av locket.
På läpparna har jag använt ett av mina favoritläppstift, Sugar Plum Fairy. Den sitter fantastiskt bra på egen hand också men för att få den att sitta som berget så har jag grundad med en primer och sedan fyllt i läpparna med en rosa läppenna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar